2009. nov. 8.

Nápoly-Pompei-Capri

Jön az élménybeszámoló. Szerda reggel érkeztem meg Nápolyba. A szállásom megint a hospitalityclub-on keresztül volt. Míg vártam a házigazdámra, Vincenzora, addig jártam egyet a pályaudvar környékén és a belvárosban, megnéztem a dómot. Az állomás környéke eléggé lepukkant, de máshol se túl fényes a helyzet.
Kissé kiábrándított a város. Műemlékektől telezsúfolt utcákra és divatőrült olaszokra számítottam. Talán utána kellett volna olvasnom a dolgoknak a neten… Műemlékek vannak, de kevesebb, mint gondoltam és ugyanúgy öltöznek, mint mi, semmi extra. A sok keskeny utca hangulatos, de pont ezért (egy kocsi és egy gyalogos elfér egymás mellett) fákat ültetni esélytelen, azokat eléggé hiányoltam. A másik: amit Pesten nem szeretek, a kosz, a szemét, a tömegnyomor, a sok autó, a rossz levegő itt hatványozottan van meg.
A közlekedés pedig külön fejezetet érdemel. Csak ezért már megérte eljönni. :-) A pesti ehhez képest semmi, ez a megtestesült káosz. Először is, a biztonsági övet, ill. motorosok a bukósisakot nem tekintik kötelezőnek. Telefonálnak, sms-eznek, hátrafordulva beszélgetnek vezetés közben. Autópályán simán leállósávban előznek, vagy épp a vonalon, 2 sáv közt mennek, míg eldöntik, hogy melyikbe soroljanak be végül. Az 1 sávos felhajtón 2 sorban hajtanak fel. Ha kis utcában lassan mennek előttük vagy trécselnek előttük a kocsiból valakivel egy kicsit, akkor dudálás és utána ez a sofőr áll le beszélgetni az ismerősével, a kocsisor mögötte. :-) A zebrán képesek és ledudálnak, hogy miért megyek át, amikor jönnek, ill. a gyalogosok is a legnagyobb lelkinyugalommal sétálnak át egy 4 sávos úton a forgalomban. A közlekedési lámpák sok helyen pedig csak dísznek vannak. Ennyi dudálást még nem hallottam, mint itt. A legérdekesebb, hogy ezek mellett csak egy összetört autót láttam az autópályán, pedig ilyen vezetési stílus mellett tömegbaleseteket várna az ember.
Miután Vinc értem jött, kocsival elvitt várost nézni. Megnéztünk néhány teret, egy volt kolostort, a tengert és az éjszakai kilátást. Nagyon jó idegen vezető volt, egész idő alatt furikázott, később is vitt vonathoz, hajóhoz és még etetett is, szóval nagyon rendes.

Csütörtökön Pompeiben voltam megnézni a romokat (képek), ez nagyon tetszett. Később pedig biliárdozni voltunk.

Pénteken Capri volt a program. Eszméletlen szép hely, még úgy is el voltam halva tőle, hogy drága és szar volt az idő. Amúgy az változó, 1., 3. nap és ma hideg van, esővel. 2. és 4. nap napsütés, egy póló is elég volt. Ezt a sémát követve remélem, hogy holnap is jó idő lesz. :-) Szóval, Capri: csaptam 2 kört, előbb lementem a kis kikötőbe és egy szikla melletti úton vissza a központba, aztán egy hosszabb sétával egy szikla boltívhez és vissza. Nagyon szép hely, tetszenek a villák, a kisebb házak is, a virágok, a fák, a levegő illata, a tenger színe és folytathatnám.

Capri

Piccola Marina

Arco Naturale

Tegnap jöttem az első farmra. A vonatommal baj volt induláskor, egy másik indult később, így lekéstem az 1. buszomat. 3 órát kellett várnom a másikra Salernoban, addig a parton sétáltam és ücsörögtem. A farm kicsit lepukkant. 2 éve költöztek ide Linoék, elhanyagolva vették át a helyet. A fák már jól festenek, csak a többit kellene rendbe szedni. Van néhány száz olajbogyó fa és némi gyümölcs és zöldség. Az állatok: 2 kutya, 1 kecske, 1 tyúk és 3 kacsa. Ma a főzésben kellett segíteni, kiseperni a kecske ólat és tüzifát tördelni. A ház elég nagy és baromi hideg. Nincs fűtés, ezt tudtam, de az kisebb sokk volt, hogy meleg víz sincs. A tűzhelyen kell vizet melegíteni a fürdéshez. Szóval ez érdekes lesz. Áram és net van, mert Lino programozó, itthonról dolgozik félállásban. Teljes önellátásra törekednek, ezért nem vesznek gázt a fűtéshez és meleg vízhez, mindent, amit lehet itthon készítenek és nem megveszik, de ennyire talán mégse kellene túlzásba vinni.
Annyira fura itt narancs és mandarin fákat látni. És nem csak a gyümölcsöt a boltban, hanem a fán. Ettem már valami ismeretlen gyümölcsöt is, kicsit olyan, mintha kiwit kereszteznénk citrommal. Összességében eddig azért tetszik Olszország, de még néhány nap meleg víz nélkül és lehet, hogy meggondolom magam. :-)